Encara que s’ha estat fent proves, tant en circuits tancats
com en carreteres, els cotxes sense conductor semblen una utopia de ciència
ficció, però ara algunes marques tradicionals com Mercedes, BMW, Audi i Ford ho
estan estudiant molt seriosament i incloen ja algunes característiques en els
cotxes actuals com l’aparcament automàtic. Apple sembla que està
reclutant un gran nombre d’especialistes en automoció i aquesta podria ser una
nova línia de productes desprès del smartwatch i la smarttv i d’aquesta
forma competir amb Google. Naturalment, les lleis s’hauran de adaptar
perquè en cas d’un accident, de qui serà la responsabilitat, de la marca del
cotxe o de la persona que era dins del vehicle?
De totes formes ara l’argument s’està girant en favor de la
seguretat del cotxes sense conductor. El responsable d’aquest projecte a
Google, Chris Urmson, diu que espera que aquests vehicles estiguin al mercat
abans dels 5 anys ja que el seu fill, que té onze anys, pot obtenir el carnet als
setze i això li fa por. Segons Elon Musk, de Tesla, que ha assegurat que
en pocs mesos el seu cotxe més luxós incorporarà un nou software que li donarà
la capacitat de ser autopilotat, en 20 anys la majoria de cotxes aniran sense
conductor i preveu que més enllà sigui il·legal conduir un cotxe. Musk va
declarar: “No pot ser que una persona faci funcionar una màquina de matar de
dues tones!” Tinguem en compte que els automòbils causen la mort de 1,2 milions
de persones cada any, més que les guerres i els actes de terrorisme. Només als
E.U.A. són 33.000 morts, que és l’equivalent de que un Boeing 737 s’estavellés
cada dia laborable sense supervivents.
Serà interessant veure si aquestes profecies es compleixen,
si eslògans com “el plaer de conduir” deixen de tenir sentit i si això influirà
en la venda global d’automòbils, si deixen de tenir el factor emocional que ara
tenen.
Nota:
La font d’aquest bloc és LinkedIn.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada