dissabte, 21 de març del 2015

Cotxes sense conductor


Encara que s’ha estat fent proves, tant en circuits tancats com en carreteres, els cotxes sense conductor semblen una utopia de ciència ficció, però ara algunes marques tradicionals com Mercedes, BMW, Audi i Ford ho estan estudiant molt seriosament i incloen ja algunes característiques en els cotxes actuals com l’aparcament automàtic.  Apple sembla que està reclutant un gran nombre d’especialistes en automoció i aquesta podria ser una nova línia de productes desprès del smartwatch i la smarttv i d’aquesta forma competir amb Google.  Naturalment, les lleis s’hauran de adaptar perquè en cas d’un accident, de qui serà la responsabilitat, de la marca del cotxe o de la persona que era dins del vehicle?

De totes formes ara l’argument s’està girant en favor de la seguretat del cotxes sense conductor. El responsable d’aquest projecte a Google, Chris Urmson, diu que espera que aquests vehicles estiguin al mercat abans dels 5 anys ja que el seu fill, que té onze anys, pot obtenir el carnet als setze i això li fa por.  Segons Elon Musk, de Tesla, que ha assegurat que en pocs mesos el seu cotxe més luxós incorporarà un nou software que li donarà la capacitat de ser autopilotat, en 20 anys la majoria de cotxes aniran sense conductor i preveu que més enllà sigui il·legal conduir un cotxe. Musk va declarar: “No pot ser que una persona faci funcionar una màquina de matar de dues tones!” Tinguem en compte que els automòbils causen la mort de 1,2 milions de persones cada any, més que les guerres i els actes de terrorisme. Només als E.U.A. són 33.000 morts, que és l’equivalent de que un Boeing 737 s’estavellés  cada dia laborable sense supervivents.

Serà interessant veure si aquestes profecies es compleixen, si eslògans com “el plaer de conduir” deixen de tenir sentit i si això influirà en la venda global d’automòbils, si deixen de tenir el factor emocional que ara tenen.

Nota: La font d’aquest bloc és LinkedIn.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada